Prinsessen Amalia, Alexia en Ariane krijgen hun nieuws op de traditionele manieren mee, maar ook “zoals alle jongeren” via sociale media. Dat zei koning Willem-Alexander donderdag na afloop van het bezoek aan het nieuwe pand van DPG Media.
Het koningspaar volgt het nieuws thuis op de voet, dus ook de drie dochters krijgen het mee, verzekerde de koning. “Via televisie, radio en kranten. Maar natuurlijk zoals alle jongeren ook via social media.”
Waar de prinsessen met name in geïnteresseerd zijn, wilde de koning niet zeggen. “Ja, dat moet je aan hen vragen. Dat weet ik niet. Ik kan wel zeggen dat ze goed genoeg geïnformeerd zijn om goede discussies aan tafel mee te voeren”, zei hij. “Ik weet niet wat hun bronnen zijn, maar de bronnen zijn wel goed.”
De koning opende donderdag het nieuwe pand van zo’n 25 merken, waaronder de Volkskrant, Libelle, Donald Duck, Het Parool en Qmusic. Willem-Alexander vond het goed om te zien dat al die merken “onafhankelijk blijven”, ondanks het feit dat ze in hetzelfde pand zitten. “Die vraag heb ik ook gesteld bij het aannemen van deze uitnodiging om dit te openen. Je zit samen, je hebt natuurlijk de voordelen van de schaal op de achtergrond, maar dat elke titel die hiervoor geproduceerd wordt, dat die echt onafhankelijk kan blijven. Die vraag is voor mij positief beantwoord.”