Blog Justine: Veranderingen, Veranderingen

Vorsten [sb]

18/02/2016 10:44 am

We zien het als een compliment dat de vormgeving van Vorsten door andere bladen soms wat erg letterlijk wordt gekopieerd. Maar het spoort ons ook aan voorop te willen blijven lopen omdat we ons graag onderscheiden. Van de witte rand die wij om de foto op de cover hadden, hebben wij een paar maanden geleden al afscheid genomen. En nu gaan we nog een stapje verder: we hebben ons logo een opknapbeurt gegeven. Het nieuwe logo is stevig en krachtig, en sluit goed aan bij de uitstraling die we met Vorsten willen neerzetten. Onze creatieve art director Janneke heeft, zonder het DNA van Vorsten uit het oog te verliezen, het logo zo prachtig gemaakt!

Vorsten gaat mee met de tijd, al meer dan veertig jaar, en u als lezer ook. Want de veranderingen die we continu doorvoeren kunnen tot op heden op uw goedkeuring rekenen, gelukkig. We wíllen niet alleen met de tijd meegaan, we móeten ook. Tijdschriften zitten in een dalende markt. Het is u vast niet ontgaan dat redacties worden opgeheven en vele tijdschriften zijn verdwenen. Gelukkig is daar bij Vorsten geen sprake van. Wij hebben trouwe en loyale abonnees die ons de stabiliteit geven om iedere vier weken weer een nieuwe frisse Vorsten te kunnen maken. Maar we kijken ook naar de toekomst. Is de nieuwe generatie net zo vertrouwd met het Koninklijk Huis – en dus met het lezen van Vorsten – als de abonnees van het eerste uur?

Computers, smartphones en tablets zijn niet meer weg te denken. Koninklijk nieuws dat wij brengen op de website of Facebookpagina van Vorsten bereikt tienduizenden geïnteresseerden. Het zijn ‘snacks’ die we online brengen, het echte tafelen doen we in het (papieren) tijdschrift Vorsten. Uit onderzoek van Magazines.nl blijkt dat een tijdschrift nog steeds het meest ontspannende medium is. Ook jongeren willen hun blad niet missen omdat het niet alleen informeert, maar ook zo’n sterk gevoel van ontspanning geeft. In het drukke bestaan is dat ‘slow-cooking’ in plaats van ‘een snelle hap’. Bovendien, zo blijkt uit datzelfde onderzoek: een tijdschrift is betrouwbaar, heeft diepgang en kun je lekker vastpakken. En als lezer voel je je erbij betrokken. Dat gaat zeker op voor onze Vorsten-lezer! Dus lieve oudere en jongere lezers: wat ben ik blij met jullie! U bent ook onze beste ambassadeur. Wij kunnen wel roepen dat een abonnement afsluiten een goed idee is, maar wanneer u uw ervaringen deelt met vrienden en bekenden komt die boodschap beter aan, blijkt uit weer een ander onderzoek.

Kortom: we houden u graag tevreden, maken graag mooie uitgaves en geven uw tijdschrift de luxe uitstraling die we u gunnen. Zodat we u nog heel lang tot onze trouwe lezers kunnen rekenen en tegelijkertijd de deur wagenwijd openzetten voor een nieuwe generatie!

handtekening-justine1