Prins Andrew vindt social media belangrijk

Vorsten

27/08/2014 8:23 am

LONDEN – Prins Andrew was er vroeg bij met een eigen account op Twitter en hij heeft ook een eigen Facebookpagina. Over het belang van zijn aanwezigheid op sociale media vertelt de hertog van York in een interview met CNBC.

Zo vertelt prins Andrew dat hij sociale media gebruikt om anderen te informeren over zijn werkzaamheden en om te communiceren op een manier zoals jongeren gewend zijn.

De zoon van koningin Elizabeth zegt dat hij niet bang was voor ongewenste verhalen in de media toen hij begon met Twitter. Hij noemt het een juiste stap. ”Als je probeert jongeren te stimuleren om te gaan ondernemen en na te denken over ondernemerschap, moet je met ze communiceren op hun wijze. Ze communiceren via Facebook, Twitter, LinkedIn”, somt de hertog van York op in het interview met Tania Bryer van het programma CNBC Meets. CNBC zendt het interview woensdagavond uit in Europa.

De hertog van York lanceerde eerder dit jaar de liefdadigheidsinstelling iDEA, om jonge mensen te helpen hun digitale vaardigheden te ontwikkelen en om hun ondernemingsplannen op haalbaarheid te beoordelen.

Werk

”Wat ik twitter gaat niet over mij persoonlijk. Het gaat meer over mijn werk, waar we mee bezig zijn. Mogelijk is het niveau zelfs wat commerciëler dan wat andere leden van de koninklijke familie op sociale media schrijven.”

De prins vertelt ook over de manier waarop media hem neerzetten en is van mening dat de pers ‘voor 100 procent’ het recht heeft hem kritisch te volgen. ”We leven in een maatschappij met vrijheid van meningsuiting, waarin iedereen het recht heeft zijn mening op een of andere manier te geven. Maar ik weet dat mijn werk voor het goede doel is, voor de jongeren, het Verenigd Koninkrijk. Ik heb mijn plicht en verantwoordelijkheid.”